środa, 11 kwietnia 2012

Francuska kampania społeczna przeciwko AIDS

Smutley. On ma dziewięć żyć. Ty masz tylko jedno. Zabezpieczaj się.



Spot agencji Goodby Silverstein & Partners (będący częścią kampanii Seks, prezerwatywy i kreskówki) propaguje edukację w zakresie bezpiecznego seksu i zapobiegania zarażeniu wirusem HIV. Głównym celem zleceniodawcy - organizacji AIDES - jest wspieranie nosicieli wirusa HIV oraz osób chorych na AIDS oraz zwiększanie świadomości społeczeństwa w tym temacie.

"Bajeczka" w charakterze produkcji z lat 20-tych (postać kota może przywoływać w pamięci kota Feliksa, stworzonego w 1919 roku przez Pata Sullivana) prezentuje cieszącego się życiem kota Smutley'a, który zalicza wszystko, co się rusza (lub ma jakikolwiek otwór). Nikomu nie przepuści - nie ważne czy to żółwica, słonica czy foka. Z delfinem sobie poradzi, na kury znajdzie sposób. Rybka w akwarium nie może czuć się bezpiecznie. Smutley nie myśli o prezerwatywie. Jest kotem. Ponadto ma dziewięć żyć do wykorzystania. Kreskówka o specyficznym humorze ma zachęcić nas do zabezpieczania się i przełamywania tabu w mówieniu o seksie i zagrożeniach z nim związanych.

Sceny z życia beztroskiego kota są okraszone przebojem Bad reputation (Joan Jett i Blackhearts), co razem składa się na zgrabną, zabawną całość - humorystyczny filmik z nieśmiesznym przesłaniem. "Obecnie na świecie żyje ponad 33 miliony ludzi zakażonych wirusem HIV i liczba ta wciąż rośnie (w samej Francji jest to około 150 tysięcy osób). Według danych WHO, używanie prezerwatyw zmniejsza ryzyko zakażenia HIV i innymi chorobami przenoszonymi drogą płciową nawet o 95%." (źródło)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz