wtorek, 27 marca 2012

Gwałt w reklamie

© Maklygin Alexander - Fotolia.com

Hasło reklamy, która pojawiła się na fanpage'u i Twitterze Belveder Vodka brzmiało: 
W przeciwieństwie do niektórych ludzi Belvedere zawsze wchodzi gładko.
 
Luksusowa wódka reklamuje się iście prostacką sceną, rodem z wiejskiego wesela w remizie. Wyraźnie podpity mężczyzna obłapuje przerażoną kobietę. Gdyby pojawiła się odpowiednia stylizacja bohaterów (weselna kreacja i garnitur), wrażenie byłoby jedno - facet, który wypił o kilka kieliszków za dużo, nie bacząc na przeciwności losu, próbuje porwać do tańca kobietę, która zupełnie na to nie ma ochoty. Napis jednak nie pozostawia złudzeń - zakotwicza komunikat reklamowy w kontekście. I nie jest to kontekst przyjemny... Internauci zareagowali błyskawicznie. Już po godzinie reklama została zdjęta, a ze strony koncernu pojawiły się przeprosiny wiceprezesa ds. globalnego marketingu: Niestety zamieszczony na Facebook i Twitter wpis uraził wielu naszych fanów i wielbicieli, a także osoby pracujące dla Belvedere. Wpis jest absolutnie sprzeczny z naszymi wartościami i przekonaniami. Poza usunięciem obraźliwych treści jesteśmy zobowiązani do upewnienia się, że coś takiego się nie powtórzy. Jako wyraz naszego głębokiego żalu i zadośćuczynienia, zobowiązujemy się do dokonania darowizny na rzecz kobiet potrzebujących wsparcia. Chcemy szczerze przeprosić naszych fanów i wielbicieli.

Zrealizowana przez agencję Arnell
Zrealizowana przez agencję Arnel

4 komentarze:

  1. Powiem szczerze, że moje zniesmaczenia poziomem niektórych reklam zostaje zastąpione już znudzeniem. A chyba nie ma czegoś gorszego dla reklamy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie, najdziwniejsze jest to, że duże marki (z dużym kapitałem) zatrudniają speców od reklamy, którzy powinni wychwytywać to, co już było... :)

      Usuń
  2. Żenujące i niesmaczne. To już jednak nie jest jedynie reklama głupia czy z fatalnym scenariuszem (jak przeważająca większość), to reklama z przemocową konotacją. Nie wiem, kto z działu reklamy dobrze się przy tym bawił, bo podejrzewam, że większośc ludzi o normalnej wrażliwości raczej odwróci się ze wstrętem

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Odwróci się zarówno ze wstrętem od reklamy jak i produktu, który będzie się z tym uczuciem kojarzył.

      Usuń