środa, 18 stycznia 2012

Powstrzymać dziecięcą otyłość

Stop Childhood Obesity / fot. Youtube.com

W amerykańskim stanie Georgia, za pośrednictwem telewizji, prasy i outdooru, pojawiła się czarno-biała kampania Strong4Life - Stop Childhood Obesity. Pomysłodawcy (wydział zdrowia w Atlancie) twierdzą, że chcieli zwrócić uwagę na problem otyłości u najmłodszych - powiedzieć o nim otwarcie, bez ogródek, bez zbędnych frazesów. Linda Matzigkeit, zajmująca się tym projektem, mówi: Ta kampania to nasz krzyk: "Hej, Georgio! Obudź się!". Reklama wzbudziła duże kontrowersje. 


Zatrzymaj otylosc u dzieci

W spotach występują smutne dzieci, zatroskane m.in. o: 
  • o własny stan zdrowia (Maritza: Lekarz mówi, że mam coś, co nazywa się ''nadciśnienie''. Bardzo się boję.  PODPIS: Niektóre choroby dotykają już nie tylko dorosłych. Nie lukruj tego, Georgia.), 
  • o brak przyjaciół (Jaden:  Granie w gry wideo jest tym, co chciałbym robić. Sam. Nie muszę bawić się z innymi dziećmi, które się ze mnie naśmiewają. PODPIS: Bycie otyłym zabiera dziecięcą radość. Koniec z lukrowaniem tego, Georgia .), 
  • o własną godność (Tina: Nie lubię chodzić do szkoły, bo wszystkie dzieci się ze mnie śmieją. To rani moje uczucia. PODPIS: Bycie grubym zabiera dziecięcą radość.),
  • o swój wygląd zewnętrzny (Bobby: Mamo, dlaczego jestem gruby? PODPIS: 75% rodziców dzieci z nadwagą w stanie Georgia nie zdaje sobie sprawy z problemu.).





Pojawiły się krytyczne głosy, że reklamy te "nie dają rodzicom otyłych dzieci żadnych narzędzi do walki z problemem", są jedynie "piętnowaniem otyłych i wykluczaniem ich z towarzystwa", oskarżano stan Georgia, że "walczą z otyłymi, a nie z otyłością".

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz