wtorek, 9 sierpnia 2011

Jeśli to nie jest sztuką...

...to czym jest?
Georges de La Tour, Maria Magdalena




Kyong Nguyen - fotograf od lat współpracujący z najsłynniejszymi markami (nie tylko ze świata mody) w 2010 roku stworzył bajkową sesję zdjęciową dla kolekcji butów Louboutin. Konsekwentnie kontynuuje poetykę niesamowitości w kolejnych - tegorocznych pracach. Najnowsza kampania reklamowa wiosna/lato 2011 jest majstersztykiem w każdym tego słowa znaczeniu. Nguyen sięgnął do klasyki malarstwa i za sprawą sztuki wysokiej reklamuje "sztukę obuwniczej kreacji". 



 

James McNeil Whistler, Matka Whistler'a
Marka Christiana Louboutina powstał w oparciu o czerwone podeszwy butów - to właśnie one stanowią znak rozpoznawczy firmy, swoiste logo. Przy stworzeniu tak silnej identyfikacji wizualnej - slogan, czy "prawdziwe logo" nie są potrzebne. 

Czerwona podeszwa stała się synonimem luksusu i przynależności do wyższej klasy społecznej.

4 komentarze:

  1. Powiem szczerze, że mam mieszane uczucia na widok obrazów wciągnietych w służbę reklamy. Nie mogę powiedziec, żeby mi się nie podobało,ale nie jestem też zachwycona, ot kolejny chwyt marketingowy. Bardziej na mnie działały reklamy Benettona.

    OdpowiedzUsuń
  2. Gdybyśmy wszystko w ten sam sposób odbierali - byłoby nudno :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam tylko jedną wątpliwość wydaje mi się że autorem tych zdjęć jest Peter Lippmann, Kyong Nguyen przygotowywał kampanię która rzeczywiście była baśniowa i fantastyczna wzorowana trochę na świecie niczym z Alicji w Krainie Czarów ale nie wykorzystywał gotowych obrazów, aczkolwiek w jednej z reklam jego motyle wyglądają jak żywcem wyjęte z obrazu Salvadora Dali

    OdpowiedzUsuń