wtorek, 22 marca 2011

Reklamowy świat perfum - Chanel No 5

Catherine Deneuve w obiektywie R. Avedona

Chanel od niepamiętnych czasów święci triumfy jako marka luksusowa, skierowana do kobiet dojrzałych (tj. znających swoją wartość i świadomych własnej seksualności). W 1937 Gabrielle Chanel sama promowała swoje perfumy, później ambasadorkami Chanel No 5 były gwiazdy formatu Catherine Deneuve i Nicole Kidman. Upodobania do zapachu nie ukrywała również Marilyn Monroe, której oświadczenie, że co noc używa tych perfum (What do I wear in bed? Chanel No 5, of course ...) wzbudziło niemałą sensację.  Dzięki Marilyn perfumy (stworzone w 1920 roku) zyskały międzynarodową sławę. 





Legendarna marka świata mody kojarzyła się kiedyś przede wszystkim z dwiema osobami: założycielką - Coco Chanel i dyrektorem artystycznym (od 1983 roku) - Karlem Lagerfeldem. Dzisiaj utożsamiamy ją z postaciami filmowymi, które ją reprezentują.  


 spot z Catherine Deneuve (1979)

Marka od ok. 50 lat współpracuje z przedstawicielami wielkiego kina - zarówno z wielkoformatowymi gwiazdami jaki i cenionymi reżyserami (m.in. Ridley Scott, M. Scorsese, Jean Pierre Jeunet, Baz Luhrman, Luc Besson). Odwołuje się, chociażby za sprawą Richarda Avedona (w latach 70-tych), do fotografii artystycznej.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz