czwartek, 3 marca 2011

Reinterpretacje znanych arcydzieł

Rumuńska agencja reklamowa Graffiti BBDO w 2007 roku stworzyła dla Mountain Dew nietuzinkową kampanię prasową - Put the urban in culture. 


 
Ponieważ grupą docelową tej marki są ludzie młodzi, mieszkający w mieście, aktywnie spędzający czas – agencja postanowiła przedstawić im alternatywne – miejskie spojrzenie na historię sztuki i wielkie malarskie arcydzieła. Reinterpretacji uległy dzieła Vincenta van Gogha, Edvarda Muncha oraz Pabla Picassa. Na trzech rysunkach sąsiadujących ze sobą mamy przedstawione historie, które doprowadziły do powstania obrazów. Z nich to dowiadujemy się, że van Gogh był zapalonym deskorolkarzem i podczas nieudanego skoku ze schodów stracił ucho – stąd Autoportret z obciętym uchem i fajką, Krzyk Muncha jest związany z nieostrożną jazdą na rolkach[1], zaś deformacja twarzy na obrazie Picassa wiąże się z nieudanymi wyczynami na rowerze i odwołuje się do jednego z jego kobiecych portretów.




[1] Zob. http://www.marketing-news.pl/article.php?art=1299

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz