piątek, 4 marca 2011

Malarstwo w hołdzie dla produktu - reklama prezerwatyw

Malarstwo służyło już jako pretekst do uwznioślenia produktu, do wyniesienia go na piedestał jako towaru luksusowego. W powyższej reklamie prezerwatyw chodzi o coś zupełnie innego. 


W Błędnym rycerzu sir John Everett Millais przedstawił średniowiecznego bohatera - poszukiwacza niezwykłych przygód, który zawsze opowiada się po stronie uciśnionych. Scena, którą ujrzała publiczność zgromadzona w Royal Academy w 1870 roku została opatrzona w katalogu wystawowym tekstem autora:  Błędny rycerz został powołany w celu ochrony wdów, sierot oraz dziewcząt - jego zadaniem jest niesienie pomocy w niebezpieczeństwie. I w takim niebezpieczeństwie znalazła się obnażona, obrabowana przez złodziei (uciekających w prawym górnym rogu obrazu), skrępowana i przywiązana do drzewa kobieta. Dzielny mężczyzna uwalnia ją z tarapatów.

Reklama prezerwatyw dosyć luźno podchodzi do tematu przedstawionego przez Millais - w zasadzie skupia się na rycerskiej zbroi: Stań się jej rycerzem po nocy w lśniącej zbroi i "sławie bohatera":

Teraz w rycerskim rozmiarze (Now in HERO size!). Slogan jest również ciekawy ze względu na wykorzystanie słów podobnie brzmiących: knight - night. Jedyną ingerencją w obraz jest przysłonięcie kobiecego aktu prezerwatywą, dodanie tekstu oraz realnego wyglądu produktu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz