czwartek, 3 marca 2011

Amnesty International


W jaki sposób zwrócić uwagę społeczeństwa na problemy, które realnie istnieją, a które wydają się być tak odległe, że aż nierzeczywiste? 

Kampania społeczna Amnesty International przedstawia współczesny świat w dobie komputeryzacji, który zredukował czas oczekiwania np. na poszukiwaną informację do zaledwie kilku sekund. Poza tym, kampania pokazuje jakich informacji najczęściej poszukujemy - jedną z opcji są tzw. "śmieszne filmiki" wrzucane na YouTube, które - nawiasem mówiąc - doczekały się własnego programu - Rude Tube




Nie chodzi w tej reklamie o to, by nas - internautów ganić za to, co oglądamy - chodzi jedynie o czas, który za każdym razem podkreślany jest specyficznym "ładującym się krążkiem" (graficznym odpowiednikiem buforowania). Morał z tej historii jest prosty i nienachalny: nikt nie lubi czekać. My irytujemy się po 15 sekundach, niektórzy na niewielką porcję jedzenia muszą czekać tydzień. Całość można zobaczyć tutaj.


Jeden z 25 filmików:



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz