czwartek, 13 stycznia 2011

Świat widziany oczyma Wong Kar-Waia

Oniryczne sekwencje, napięcie emocjonalne, piękne, wytworne kobiety (ubierające się, przeglądające się w lustrze), za minutę 3.00 w Dniach naszego szaleństwa - w spocie reklamowym za minutę 12.00, zegary reprezentujące upływ czasu, pociąg (który w 2046 pełnił znaczącą rolę), klatki schodowe (schody), ... - i tak można by jeszcze długo wymieniać. Wong Kar-Wai jest jednym z tych twórców, którzy kręcąc w hołdzie dla produktu nie wyzbywają się wypracowanych filmowych cech fabularno - stylistycznych. 


Reklama perfum Dior z 2007 roku - Midnight Poison z Evą Green "w roli Meggie Cheung".

Samotność w wydaniu futurystycznym z 2046 + motyw muzyczny z tego samego filmu - reklama Philips Aurea There's Only One Sun. 


Reklama dla Lacoste - specyficzny klimat + wongkarwaiowski bohater - samotnik.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz