wtorek, 18 stycznia 2011

Starbucks: nowe logo na 40-lecie

Znalezione na: New Starbucks Logo Removes "Coffee"
Podrasowana warszawska syrenka, strzelająca sobie w łeb (z dwóch stron) - czyli rzecz o ikonie największej sieci kawiarni na świecie. 

Zmiany nie zawsze wychodzą na lepsze. To aktualne logo kojarzy się z tandetną podróbką starego - niczym Adidos z czterema paskami dla Adidasa. Pomijając fakt, że graficznym symbolem koncernu zajmującego się wszystkim, co z kawą związane jest syrena, na tym etapie w grę wchodzi konsumenckie przyzwyczajenie - podobny szok (choć to zbyt mocne słowo) wywołałaby zmiana np. kolorystyki loga Coca - Coli.


Wykluczenie z loga wzmianki o kawie jest pretekstem do brandowania przez Starbucksa produktów spożywczych z kawą nie mających nic wspólnego. Wprowadzenie marki do sumermarketów jest stricte nakierowane na zyski firmy, która mimo 15 000 kawiarni na całym świecie, chce się nadal rozwijać. 

Swoją drogą, kto by pomyślał, że Starbucks nie będzie już zawsze sprzedawał (tylko i wyłącznie) kawy...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz