wtorek, 18 stycznia 2011

O marce ciąg dalszy

Na markę składają się trzy czynniki: 
  • wygląd fizyczny, 
  • wymiar funkcjonalny,
  • wymiar charakterologiczny (symboliczny). 
Dzięki tej trzeciej części składowej - symbolicznemu wizerunkowi marki - można przeanalizować w jaki sposób konsumenci postrzegają siebie. Marce przypisuje się różnego rodzaju cechy, które "przelewane" są na konsumenta za sprawą produktu, np. kupujący w Media Markt nie są idiotami, kupujący produkty w Biedronce są ludźmi umiejącymi oszczędzać, ubierający się w H&M są młodymi, aktywnymi ludźmi "na czasie" itd. Już teraz w, powiedzmy, branży odzieżowej nie jest ważne co masz na sobie, a gdzie to kupiłeś - inaczej: co metka mówi o Tobie. Jest w tym coś przerażającego. A żeby było śmieszniej - najbardziej widoczne jest to wśród ludzi młodych - gimnazjalno-licealnych. Pokaż mi gdzie się ubierasz, a powiem Ci ile Twoi rodzice zarabiają. Rzeczywistość okrutna i jakże niesprawiedliwa. Na szczęście z czasem priorytety się zmieniają i wchodzą w grę tendencje antyglobalistyczne - jak to zrobić, żeby fajnie wyglądać i nie zapłacić majątku.    

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz